Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Γιατί την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια οι Ολλανδοί δημοσιογράφοι

Παραθέτουμε μετάφραση άρθρου που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της ραδιοφωνίας "Radio Nederland Werekdomroep" της Ολλανδίας όπου Ολλανδός δημοσιογράφος εξηγεί τους λόγους για τους οποίος αποφάσισε να αποχωρήσει από την Ολλανδική αποστολή του στολίσκου διότι όπως δήλωσε υπήρχε τρομερή μυστικοπάθεια καθώς και υποψίες για τις πηγές χρηματοδότησης της αποστολής. Ο Ολλανδικός Τύπος αποκάλυψε αργότερα ότι η αποστολή χρηματοδοτήθηκε και διοργανώθηκε από μέλος της Χαμάς.


Radio Nederland Wereldomroep” (28.6.2011)

“Oι Ακτιβιστές της Γάζας είναι τυφλωμένοι από την Πίστη»

Του Eric Beauchemin

http://www.rnw.nl/english/article/gaza-activists-blinded-faith

Την Τρίτη μικρή ομάδα Ολλανδών ακτιβιστών αναμένεται να αποπλεύσει από την Ελλάδα στην Λωρίδα της Γάζας. Αποτελούν μέρος ενός στολίσκου που ελπίζει να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια στην φτωχή παλαιστινιακή περιοχή που βρίσκεται κάτω από ισραηλινό αποκλεισμό από το 2006.

Σχεδίαζα να ταξιδέψω μαζί με τους ακτιβιστές και να καλύψω το ταξίδι τους εδώ και τρεις μήνες. Όμως την τελευταία εβδομάδα που βρίσκομαι στην Ελλάδα έχω χάσει κάθε εμπιστοσύνη στο Ολλανδικό Ίδρυμα της Γάζας το οποίο είναι υπεύθυνο για το ολλανδικό σκάφος.

Τα πράγματα άρχισαν στραβά από την αρχή. Κατά την διάρκεια της πρώτης μας συνάντησης στην Κέρκυρα, λάβαμε την κανονική ενημέρωση και μετά μία από τους διοργανωτές μια ενημέρωσε ότι ένας από τους Ολλανδούς δημοσιογράφους είχε διαρρεύσει απόρρητες πληροφορίες στην πιο γνωστή ημερήσια ολλανδική εφημερίδα για το θέμα. Βρισκόταν εκτός εαυτού. Δήλωσε με αγανάκτηση όταν καμιά οργάνωση δεν είναι τόσο ανοικτή όσο το Ίδρυμα “Free Gaza.”

Αλλά εγώ έχω εργαστεί για 25 χρόνια σαν δημοσιογράφος και ποτέ δεν έχω δει τόσο κλειστή οργάνωση.

Ταξίδι με ρίσκο

Μετά απ’ αυτό το καλωσόρισμα, μας εξήγησε τους κανόνες. Υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία ήταν αδιαπραγμάτευτα. «Εάν δεν τα αποδεχθείτε, δεν μπορείτε να έρθετε.» Εγώ ήθελα να κάνω ένα βιντεοσκοπημένο ρεπορτάζ για να καταγράψω την υποχρεωτική εκπαίδευση των ακτιβιστών επί δύο ημέρες για να μεταφέρω την εικόνα σχετικά με το πώς οι ακτιβιστές προετοιμάζονταν για την αποστολή τους. Αλλά η οργάνωση είπε ότι η πρόσβαση σε αυτές τις πολλαπλές εκπαιδεύσεις ήταν απαγορευμένες σε μας. Τόσο εγώ όσο και οι άλλοι Ολλανδοί δημοσιογράφοι εξηγήσαμε ότι χρειαζόμασταν αυτά τα στιγμιότυπα για να κάνουμε την δουλειά μας. Αλλά αυτή δεν δεχόταν τίποτα. Έχω συνεργαστεί με το CNN, το Al Jazeera και το BBC και κανένας δεν ήταν τόσο απαιτητικός όσο είστε εσείς οι Ολλανδοί δημοσιογράφοι», είπε.

Τελικά έγινε ψηφοφορία και οι ακτιβιστές ψήφισαν να μας αποκλείσουν απ’ αυτές τις εκπαιδεύσεις. Εμείς οι δημοσιογράφοι νιώσαμε ότι είχε δημιουργηθεί διχασμός χωρίς λόγο. Επιπλέον αρχίσαμε να χάνουμε την πίστη και εμπιστοσύνη μας στην οργάνωση, τα οποία αποτελούν βασικά στοιχεία για να συμμετάσχει κανείς σε ένα τέτοιο επικίνδυνο ταξίδι. Κατά την διάρκεια της αποστολής του τελευταίου Στολίσκου της Ελευθερίας πέρσι, εννιά Τούρκοι σκοτώθηκαν όταν μέλη του Ισραηλινού Πολεμικού Ναυτικού επιβιβάστηκαν στο σκάφος τους και ξέσπασαν συγκρούσεις.

Το Κίνητρο

Εγώ εξέφρασα ενδιαφέρον να συμμετάσχω στην αποστολή νωρίτερα φέτος όταν άκουσα ότι Ολλανδοί θα στείλουν δικό τους σκάφος στη Γάζα για πρώτη φορά. 30 άτομα επρόκειτο να συμμετάσχουν, μεταξύ των οποίων και εξέχοντα μέλη της ολλανδικής κοινωνίας. Θα συμμετείχε και Ιταλική αντιπροσωπεία 20 ατόμων.

Μετά συμμετείχα σε απανωτές συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες πόλεις της Ολλανδίας. Μου είπαν ότι έπρεπε να με ελέγξουν επειδή πάρα πολλά άτομα ήθελαν να ταξιδέψουν στη Γάζα. Όταν μου τηλεφώνησαν οι διοργανωτές για να μου πουν ότι είχα περάσει τον έλεγχο και με είχαν επιλέξει ανάμεσα σε εξέχουσα ομάδα ανθρώπων που θα ταξιδέψουν ένιωσα την υποχρέωση να εκφράσω την χαρά μου.

Παραπλάνηση

Τώρα που βρίσκομαι πίσω στην Ολλανδία, νιώθω σαν να με έχουν εξαπατήσει. Δεν υπήρχε ποτέ «εξέχουσα ομάδα». Κανένας διακεκριμένος Ολλανδός δεν εξέφρασε ενδιαφέρον να συμμετάσχει στον Στόλο της Ελευθερίας ΙΙ. Αντί για 32 άτομα από τον Ολλανδία, η ομάδα κατόρθωσε να συγκεντρώσει μόλις οκτώ ακτιβιστές και τέσσερις δημοσιογράφους. Χτες, (Δευτέρα), ακόμα δύο δημοσιογράφοι αποφάσισαν να αποχωρήσουν πριν αναχωρήσει καν το πλοίο από την Κέρκυρα.

Από την πρώτη μέρα, οι δημοσιογράφοι, μεταξύ των οποίων και εγώ, θέταμε ερωτήσεις για την ολλανδική οργάνωση και το πλοίο, όπως πχ για την χρηματοδότησή τους. Τους κάναμε ακόμα και απλές ερωτήσεις για την παροχή ρεύματος στο πλοίο για να συνδέσω την δορυφορική μου σύνδεση. Οι απάντηση ήταν συνεχώς «Θα σου απαντήσω αργότερα γι’αυτό» ή «δεν ξέρουμε.» Ακόμα περιμένω τις απαντήσεις.

Εξυπνάδα

Έχω πάει στην Γάζα δύο φορές και έχει δει γιατί αποκαλείται ανοικτή φυλακή με τα ίδια μου τα μάτια. Στην κυριολεξία κανένας δεν μπαίνει, ούτε βγαίνει. Ένα μεσημέρι πήγα σε μια παραλία εκεί με έναν Παλαιστίνιο, ο οποίος είχε επιχείρηση ραπτικής η οποία καταστράφηκε από τον αποκλεισμό. Μου είπε ότι πήγαινε εκεί κάθε μέρα. Τον ρώτησα εάν πήγαινε εκεί επειδή η θάλασσα συμβόλιζε την ελευθερία. Αυτός γέλασε και μου υπέδειξε τα σκάφη του Ισραηλινού Ναυτικού που φαίνονταν στον ορίζοντα.

Την εβδομάδα που πέρασε με εξέπληξε και με εντυπωσίασε ο ιδεαλισμός των ακτιβιστών. Σε αυτή την εποχή το θεωρώ τρομερό ότι υπάρχουν άνθρωποι διατεθειμένοι να διακινδυνεύσουν την ζωή τους για έναν σκοπό. Για το αν η όχι αυτός είναι ο σωστός τρόπος να επιτύχουν τους στόχους τους αποτελεί άλλο ζήτημα.

Καλή Τύχη

Χτες το πρωί, είχα μια τελική συνάντηση με τους ακτιβιστές. Τους δήλωσα ότι με όλα αυτά που συνέβησαν, δεν θα έπρεπε να έχουν εμπιστοσύνη στην οργάνωση που καθοδηγεί την αποστολή. Αλλά όλοι τους επέμεναν ότι ο σκοπός ήταν πολύ σημαντικός για να εγκαταλειφθεί. «Θα σπάσουμε τον αποκλεισμό και θα βοηθήσουμε τον λαό της Γάζας.»

Καλή τύχη και Bon Voyage.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου